Sikken trevlig granne!

En sån trevlig granne vi har! I förrgår kom hon över med en liten mjukis hund åt Annabelle som ser ut som Micke. Så igår bakade ja en saftig P.R.O kaka åt den gulliga tanten som jag och Annabelle gick över med idag, så fick vi titta på hennes söta valpar. 
 
Ja så fick jag lite hjälp av min lilla socker söta Annabelle på trimmet när jag badade Micke, hon hjälpte mammsen borsta han fin. Min lilla hundfrisör, sådan mor sådan dotter :) 
 
 
Ja jag vet inte vad jag mer ska skriva. Jag har sålt hästarna p.g.a flytten..de tog väldigt hårt på mig. Så hårt att jag inte ens vill känna efter.
A, och vänner, ja vad ska man säga om dom...den ena bor borta i Stockholm vi pratar lite då och då och snokar på varandras facebookar och träffar varandra ett par gånger om året, så skönt för de är precis som att vi sågs förra veckan jämt när vi träffas :)  elr ja "den ena", jag kanske borde säga den enda. 
En gång i tiden fanns de en som va som en syster för mig, som vände mig ryggen TOTALT, och kom med både den ena å den andra bortförklaringen, men egentligen är de bara helt sjukt hur folk faktiskt funkar och hur dom är funtade, när man minst arnar de. Nu har vi lite kontakt ibland. Men vill hon ha kontakt med mig får hon ta de stooora steget och lyfta antingen luren eller fingrarna, I´m done with that! Jag har jagat länge nog. Ända sen i ca sjätte klass har jag stöttat och funnits där för hon, även dom stunder ja egentligen behövt desamma. Jag tog hon före allt, före familj, förhållanden, skjuts, jag stressa arslet av mig nått åt när hon gick på folkhögskola för att skjutsa fast jag egentligen inte hade tid för jag hade 2olika jobb att passa + 2hästar 3hundar. Ja...jag vet helt enkelt inte vad jag ska säg om denna människa. Ett tag mådde jag så dåligt att jag inte kunde ha en av mina parfymer (hon hade också en av dom jag har) jag mådde så fruktansvärt dåligt över hur hon behandla MIG som gjorde ALLT för hon (och jag hade inte gjort henne nånting) men andra "kompisar" hon nästan kunde prata lite illa om till och från dom umgicks och prata hon med precis som vanligt. Så fruktansvärt FULT gjort. Uch! Uch och fy! 
Men, eftersom hon betytt så mycket och vart så stor del av mitt liv (typ bott hoss mig 24/7) så försökte jag gång på gång reda ut de hela med henne. Vi har träffats ett par gånger sen "vi blev sams" eller vad man ska kalla de för?  Och sist sa hon att vi måste prata oftare och ja allt de där, och allt verkade faktiskt bra. Ganska bra. 
Jag va ganska nöjd. Men..japp men..ja sen dess har vi inte pratat. Och som sagt rakryggat, Im done with the hunt!
 
Och en sak till. Jag är fortfarande arg för innan hon sa vad "felet" som i slutändan inte va "felet", va hon trevlig å så i telefon å skicka smajlisar m.m. Jag låg på B.B i 2veckor med min dotter när jag födde hon. TVÅ VECKOR, och hon kom inte och hälsade på, inte en enda gång! Jag bjöd hon på min dotters dop, "har inen skjuts" WOW du bor ca 5km bort från kyrkan, be pappa eller ta bussen! Barnet döps EN gång i sitt liv och jag förlät du tvinga mig gå igenom. Hon hade till och med kunnat fråga mig om skjuts om de va så illa, men näe.
 
Nu ska jag gå å skita för nu är jag fan arg igen. Sen ska jag ta en kopp te och min gravidvänliga snus. 
 
Stay strong, make them wonder how you´re keep smiling. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0