Jahapp jahapp

jahapp....
 
Här är min dotters katt Tösen. Efter ca 10 timmar hoss veterinären är hon äntligen hemma hoss oss <3 
 
Hon har troligtvis blivit uppjagad på taket ännu en gång av den oranga kattfan (som kommer hem till oss varje dag, pissar på hästtäcken (som tur inte mina hästtäcken), pissar på hö´t, verandan, slåss och bokstavligen spöar skiten ur alla katter på gården (både kastrerade hankatter och stereliserad honkatt) troligen har hon då halkat uppe på taket, alternativit blivit påkörd från sidan. Lårbenet var så pass ur led och svårt att få tillbaka då de låg bakom eller under beckenet (kommer inte riktigt ihåg vad vet sa) att hon fick stanna hela dagen. Hon skulle egentligen få komma hem 4-halv 5 så då åkte vi in. Men då fick vi åka hem tomhänta, utan Tösen. 2timmar senare hade hon lyckats få tillbaka benet. 
Jag blev lite smått nervös (rent utav skitnödig) när vet började räkna ihop vad det skulle kosta. Men hon gav oss som tur va ett väldigt bra pris då hon visste om att det inte var den bästa månaden att illa sig på :) Men min plånbok blev ändå lessen.
Nu hoppas vi att benet ligger kvar och Tösen får tills vidare i 3veckor hoppa på tre ben och ha sitt onda ben upplindat. Totalt tar de 6veckor att läka helt!
Hon va superduktig när vi kom in imorse, vet fick ta på benet utan "problem" katter brukar ju ha en tendens att sätta klorna i en när de blir kinkiga och har ont, men inte Tösen inte:) hon skrek bara stackrn när vet kände på de :( själv fick vi knappt peta på de hemma. Hon sa inte ett pip eller gjorde motstånd när hon fick lugnande i en spruta,hon låg i sin bur som om det brukar va nått hon får varje dag :)
 
Tösen för oss är en väldigt speciell katt så jag är glad att det har gått så bra som de ändå gått. Det är min dotters alldeles egna katt, dom är nämligen födda på samma dag. Tösen älskar Annabelle, när de va små (mindre) haha, sov de i vagnen tillsammans. Annabelle får dra och slita i hon hur mycket hon vill för Tösen (jag sätter stopp för de när hon blir allt för hårdhänt) om hon tex råka luva na i örat säger hon inget, hon kan sitta och dra i tassar och hela katten och Tösen säger inget, hon har till och med råka dra av Tösen ett morrhår! hahah :) Och katten säger ingenting:) dock blev hon lite förvånad då och titta på sitt morrhår som låg på golvet :) Hon lekar aldrig med klorna med Annabelle heller :) Det är precis som dom är gjorda för varann! :)
 
  
 
  
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0