Fiskedag

Fisken är verkligen på hugget regniga dagar å de tycker jag om, så hem kom man pissblöt. 
Tog med mig Haiko i bilen och körde till olika sjöar. På första kastet i första sjön nappa en aborre direkt! 
Förflytta oss ett par gånger runt sjön i skogen. 
Sist prova jag ett par kast i älven innan jag hämta flickorna. Hitta en stor en inne i vassen! Största fisk jag haft på kroken. 
På tredje försöket efter han små nappat tog han kroken å drog iväg med linan. Ett tag var jag bombsäker på "nä nu jävlar går spöt eller linan av" tänkte jag. De gick inte att veva in han, var dom att dra i en stock som satt fast. När jag fått in linan en liten bit ja då drog den iväg så de tjöt om linan. Helvete tänkte jag. Tiĺl slut släppte han och tillbaks fick jag en böjd krok😒 aldrig hänt förut 😂 
 
Har regnat i princip hela dagen, både jag och hunden var halft dyngsura, har aldrig luva på för då hör jag inte om de kommer nån 😂 men regnkläderna å stövlarna var på🖒 
 
Nu ska jag nog fortsätta värma mig med en kopp te och med hundarna 👌
Imorgon blir det jobb👍 
Pappa blev lite imponerad över min "nästan"stora fångst så han lova att va barnvakt någon kväll så jag och Haiko kan fortsätta vårt storfiske 💪
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0