Kusin

Alla är lika trötta tror jag. Imorse kom kusinerna och min äldsta syster och hälsade på. Barnen har lekt konstant hela dagen utan en tupplur, nu är dom trött. Dom har fikat bokstavs kex och byggt ord, lekt både ute och inne, sprungit ikapp, cyklat. Vi åt lunch på pizzerian för en gångs skull, Annabelle som längtat såå efter de fick sin önskan igenom till slut. När alla var mätta och belåtna lastade vi in alla 5 barn i varsin bil och åkte å köpte jordgubbar och korv.
Vi gjorde en sajtsing till travbarnan i Rättvik där min syster hyr in sin hingst till inkörning samt träning. Såg en skit fin svart nordis hingst som jag stod och dregglade över ett tag 😍. Resten av dagen har dom lekt mestadels ute på hennes gård, tills Annabelle upptäckte lego bordet inne😂 "här stannar jag" säger hon och sätter igång att bygga både bilar och små hus av smått lego (som vi tyvär inte kan ha hemma för lilljäntan tror att de mesta små saker är ätbara så vi kan bara ha storleken större hemma) men för en 3åring som älskar att pyssla med småsaker va detta bord en dröm😍 barnen fick både glass och jordgubbar.
Vi fick låna ponnyn och rida en stund, ca 1,5timme 😍 vad jag saknar det 😢 Annabelle har både borstat och ridit. "Jag vill hoppla mera" hon är som född på hästryggen🦄 När magarna började kurra  grillade vi korv. Tog max 3minuter i bilen på vägen hem innan båda jäntorna snarkade ikapp 🙄
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0