Tripp, trapp, trull, piaff, passage

Under helgen har vi haft finbesök nerifrån Värmland här uppe i Dalarna. Många skratt och leenden ( hur man nu stavar de HAHAH ) Det var väldigt roligt och trevligt, som alltid :) 
 
Efter dom hade åkt hem åt vi tacos sen tog jag mig en ridtur. Rundan jag tog tar max 25minuter, under dom minutrarna hann jag både möta gående, bilar, slädhundar med släde efter, på ett och samma ställe lyckades 5 olika personer med varsin häst mötas, jag som ska hem ( som precis ska svänga upp mellan hagarna ) , en tjej i byn som brukar sällskapa ibland ( vars häst backar ner i diket och inte vill gå), en ny shettis i byn som blir körd, ett varmblod som blir körd, ett varmblod som blir ridet. Min häst så ungefär ut så här för alla inte kunde visa hänsyn för varandra, en blandning av detta   https://www.youtube.com/watch?v=uCrHjhpukHs  och
detta https://www.youtube.com/watch?v=PdBkHEqatzA 
svansen rätt upp, hela hästen på tvären, huvet högt, näsborrarna uppspärrade så hela kvarteret fick platts där i, där gick hon i både piaff och passage. De va lite tråkigt tycker jag..jag saktar jämt av när jag möter någon ( oavsett om det är en gående, bilist eller annan ryttare ) för man vet aldrig om hästen reagerar likadant som förra gången man mötte den, eller dom 10 andra gångerna man mötte den. 
 
I övrigt blev det inte många timmars sömn inatt då vi hade så roligt, och som dom andra dagarna i veckan blev det minsan ingen sovmorgon ;) men när jag var klar ute hoss hästarna hade minsan den lilla damen somnat om i sängen med pappa, då passa jag på att sitta på datan en snabbis ;) sen hoppa jag å i säng igen, vi alla sov till nånstanns mellan 11.30-12.00 nu måste jag fan gå å skita annars skiter jag nog på mig.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0